Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se přestat bát v bouři

     Pro začátek jedna veliká myšlenka z knihy Jacka Canfielda a Marka Victora Hansena Slepičí polévka pro duši.  Výňatek z nádherného příběhu, který mě kdysi velmi inspiroval.         Nejdřív jsem viděl Boha jako pozorovatele, jako svého soudce, který si pamatuje všechno, co jsem udělal špatně. Tak Bůh pozná, jestli si po smrti zasloužím nebe nebo peklo. Vždycky tam někde byl, něco jako prezident. Poznal jsem Jeho obraz, když jsem ho uviděl, ale vlastně jsem ho vůbec neznal.

Později, když jsem poznal lépe svou vyšší sílu, život mi připadal jako jízda na kole, na dvojkole, a všiml jsem si, že Bůh je ten vzadu a pomáhá mi šlapat. Nevím, kdy to bylo, když On navrhl, abychom si vyměnili místa, ale život se od té chvíle změnil v život s mou vyšší silou, která učinila všechno mnohem zajímavějším.

Nevěřil jsem Mu hned v řízení svého života. Myslel jsem, že to nezvládne. Ale on znal tajemství jízdy na kole, věděl, jak zatočit v ostrých zatáčkách, uměl přeskočit do nedotčených míst plných kamenů, letěl, aby zkrátil děsivé úseky. A tak se učím, jak držet pusu a krok a šlapat všemi těmi podivnými místy, začínám si všímat krásného výhledu a chladného vánku na tváři s mým báječným stálým spolujezdcem, s mou vyšší mocí.

A když už vím, že nemohu dál, On se jen usměje a řekne: „Jen šlapej ...“

      Když jsem měla poprvé pocit, že se můj život proměnil v rozbouřený oceán, bylo to asi před dvěma lety. Rozešla jsem se s bývalým přítelem a najednou jsem neměla kde bydlet. Jediná moje jistota byla práce. Bavila mě a naplňovala. Nakonec jsem vzdala možnosti jak pronajmout náš byt a bydlet se zcela cizími lidmi a vrátila se zpět k rodičům. Dlouhý půl rok před tímto rozhodnutím přišlo rozhodnutí jiné. Poprvé v životě jsem se ocitla v situaci, že jsem běhala ode zdi ke zdi a nemohla naleznout žádné vhodné východisko. V té chvíli jsem poprvé ve svém dosavadním životě zcela upřímně prohlásila směrem k Němu ,,Buď vůle tvá“

     Pak šlo všechno ráz na ráz. Odstěhovala jsem se. Zjistila, že v místě mého původního bydliště nalézám stále velké množství přátel a naučila jsem se tam znovu žít.

     Neměla jsem s kým jet na dovolenou. Ani ne za týden se mi ozvali mojí přátelé z jižní Moravy s přáním, zda bych do Chorvatska neodjela s nimi. Odjela jsem.  Strávila nádhernou dovolenou s jedním báječným párem a dvěma úžasnými kluky. S jedním z nich jsem posléze strávila o rok později ještě jednu dovolenou, ale to už jsem znala celou jeho rodinu. Letos se chystáme spolu již potřetí k moři. A tohle všechno dokázal on v průběhu asi tří měsíců. Přestala jsem mu nadávat, kdykoliv se něco nedařilo. Začínala jsem mu věřit.

 

Hospodin je můj pastýř, nic nepostrádám, dává mi prodlévat na svěžích pastvinách,
vodí mě k vodám, kde si mohu odpočinout, občerstvuje mou duši.
Vede mě po správných cestách, pro svoje jméno.
I kdybych šel temnotou rokle, nezaleknu se zla, vždyť ty jsi se mnou.
Tvůj kyj a tvá hůl, ty jsou má útěcha.
Prostíráš pro mě stůl před zraky mých nepřátel, hlavu mi mažeš olejem, má číše přetéká.
Štěstí a přízeň mě provázejí po všechny dny mého života,
přebývat smím v Hospodinově domě na dlouhé, předlouhé časy.

 

     Před nedávnem jsem se ocitla podruhé v situaci, ze které nebylo úniku. Stala jsem se v práci, kterou jsem měla ráda, štvanou zvěří. Najednou jsem pochopila, že když se nadřízený chce zbavit člověka, který má sice smlouvu na dobu neurčitou, existují jiné cesty. Blíže to z pochopitelných důvodů rozvádět nebudu. Stres a strach s budoucnosti se stal denní rutinou. V době, kdy jsem onemocněla, jsem se noc před návratem do práce opět obrátila k němu. Obrátila jsem se s prosbou, ať mě odtamtud dostane.

   Prosba byla vyslyšena. Ani ne za měsíc jsem musela odejít dohodou, bez nároku na odstupné. Měla jsem nádherné vysněné autíčko a zaplacenou dovolenou. Začala jsem se s nimi loučit. A v té chvíli jsem opět spontánně řekla ,,Buď vůle Tvá“

 

     Začaly se dít věci!! Práci jsem sehnala tak rychle, že mi přátele doporučili, abych se nechala zapsat coby rekordman pro tento stát. S dobou nezaměstnanosti 3 dny 1hodinu a 29 minut. Nový zaměstnavatel mi bez velkého přemýšlení dovolil s možností neplaceného volna dokonce i odjet na vysněnou dovolenou.

 

     Bouří se nebojím, neboť díky nim se naučím lépe ovládat loď. Luisa May Alcottová. Další krásný citát. Já jsem v bouřích našla jeho a od té chvíle se opravdu nebojím.

Autor: Jitka Macková | středa 23.7.2014 16:40 | karma článku: 7,79 | přečteno: 287x
  • Další články autora

Jitka Macková

Nic se neděje

Kolikrát už jsem tuhle frázi slyšela? Snažím se, jako většina civilizované společnosti, omluvit se pokaždé, když někomu stoupnu na nohu nebo do někoho vrazím. Potud v pořádku.

9.7.2014 v 18:40 | Karma: 5,83 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Magický rok 2012

Vstoupili jsme do roku 2012. Nevím jak Vy, ale pro mě byl předchozí rok rokem velikých úspěchů a rozhodnutí, a doufám, že tento rok mi jen potvrdí, že má rozhodnutí byla správná a že bude alespoň tak úspěšný, jako byl ten právě minulý. Vám samozřejmě přeji totéž. To o čem chci psát s tímto novým rokem docela souvisí. Má to být rok nějakého zvláštního přelomu, snad nového začátku nějakého jinak fungujícího světa. Někdo tvrdí, dokonce konec světa, ale s touto myšlenkou se já nijak zvlášť neztotožňuji.

8.1.2012 v 15:48 | Karma: 6,43 | Přečteno: 600x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Syndrom ,,Kde mám(e)“

Nedávno jsme se s přítelem přestěhovali do nového bytu. Společný byt jsme nikdy nesdíleli, takže si musíme na spoustu věcí vzájemně zvykat. Až na pár nesrovnalostí, které byly téměř vždy podpořeny několika sklenicemi vína, to celkem zvládáme. Musím ale konstatovat, že začínám aktivně a na vlastní oči pozorovat, jak zbytečné je v mužském světě mýt nádobí po snídani, když ho přece můžeme mýt až po obědě a nejlépe až po večeři. Tedy tehdy až ,,mně“ nad plným dřezem dojde trpělivost. Potom se přikrade s výrazem ,,ach já tak strašně nerad“ a přihlouple se zeptá: „ Ty už to myješ?“ ,,Já se na to zrovna chystal“ a vezme si do ruky utěrku aby mohl svá slova patřičně demonstrovat. Ovšem to trvá jen do chvíle, než si vzpomene, že vlastně něco smrtelně a neodkladně důležitého dělal.

20.11.2011 v 20:06 | Karma: 12,93 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Listopade, listopade už ti mlha světlo krade

Schválně jsem zvolila slova jedné dětské říkanky, ve které je obsaženo všechno o tomhle podivném měsíci. Když jsem byla malinká, přišel mi hrozně depresivní. Není moc lidí, co má rádo listopad, ale pro mě má své kouzlo. Za pár dnů nám zase začne.

26.10.2011 v 20:20 | Karma: 8,45 | Přečteno: 685x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Mosty k srdcím

Tuto báseň jsem kdysi napsala pro někoho, s kým jsem nepromluvila dlouhé dva roky. Zabralo to a od té doby jsem jí poslala ještě dvěma dalším lidem. Stala se mi ale nemilá věc a sice, že mi před pár lety unikla na internet. Chtěla bych se k ní proto touto cestou znovu přihlásit.

26.10.2011 v 18:27 | Karma: 4,95 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Naše možnosti jsou neomezené

Nedávno jsem navštívila Valašské muzeum v přírodě. Lidé té doby si téměř všechno dokázali vyrobit ze dřeva a železa a měli vše co potřebovali. Kdo ale byli lidé téhle doby? Byli to lidé, které jsme znali i my. Když můj pradědeček zemřel, bylo mu 97 let. Narodil se v roce 1910. Vždycky mi připadalo neuvěřitelné, že polovinu věcí, co pro mě byly dějepisem, on zažil. Když se potopil Titanic, který jsem tolik obdivovala, on už byl na světě. Zažil století, ve kterém se lidstvo nejvíce za celé dějiny posunulo kupředu. Je naprosto neuvěřitelné, že století doškových střech bylo zároveň stoletím stopatrových mrakodrapů. Bylo to století, kdy se lidé vydali do hlubin oceánu, dobyli letadly vzduch a raketoplány vesmír. Rozluštili svůj genetický kód a přišli na kloub mnoha nemocem, jež je po tisíciletí trápily. Vymysleli roboty a 3D obrazovky a vůbec spoustu dalších věcí.

13.10.2011 v 21:50 | Karma: 14,14 | Přečteno: 609x | Diskuse| Společnost

Jitka Macková

Když jazyk vypoví službu

Dnes se mi stalo to, co už mnohokrát. Nedokázala jsem někomu ze svých blízkých zcela vysvětlit, v čem spočívá moje přání a dopadlo to tak, jak to dopadnout vůbec nemělo-hádkou. A tak mě znovu napadalo, jak je možné, že někteří lidé dokáží naprosto stručně, věcně a výstižně říct, co mají za problém a co žádají od druhé osoby a jiní, mezi tyhle patřím já, ať se snaží jak chtějí, se do toho musí vždy nějak zamotat. Měla bych se zamyslet sama nad sebou. To ano, jenže! Za normálních okolností mám sebevědomí až hanba, dokáži se rvát i za druhé, ale jak jde o mě a o něco na čem velmi záleží, najednou začnu koktat a je tma.

4.10.2011 v 22:15 | Karma: 7,88 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

O dětech a prázdninách-proč miluju léto

I když už mám školní docházku nějaký ten pátek za sebou, začínám si uvědomovat, že je kolem mě nějak víc smutno. Nějak ubylo bunkrů, nastavěných v korunách stromů vzadu v polích a křik pod okny už není slyšet do pozdních nočních hodin. Už nikdo nehraje badminton přes telefonní dráty. STOP! Tohle už přece nikdo nedělá léta! Jednak už nejsou telefonní dráty, které nahradil mobil a jednak už nejsou děti. Dnešní děti už neválčí s hrncem na hlavě a klackem v ruce za balíkem slámy. Ty válčí ve své virtuální realitě, přikurtované pěvně v sedačce se super novou úpravou proti křivení páteře.

4.10.2011 v 20:50 | Karma: 7,01 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Babičce a dědovi

Určitě taky občas nadáváte na důchodce. Jsou pomalí a všude zdržují. I já to občas dělám. Neškodilo by nám ale ani trochu, někdy si představit, že ti s tím čagánkem na přechodu, taky k někomu patří a někdo je považuje za úžasné, za to co ho naučili a co s nimi prožil. Ti mojí jsou NAPROSTO úžasní. Měla jsem štěstí, že jsem s babi a dědou s maminčiny strany vyrůstala. Jen proto budu dnes vesměs vzpomínat je i když ti druzí dva nejsou úžasní o nic méně. Dnes už všichni spíš potřebují nás, ale ty zážitky s nimi jsou nezapomenutelné.

2.9.2011 v 10:00 | Karma: 22,60 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Osobní

Jitka Macková

Láska na první pohled

Je to už asi týden zpátky, co jsem se musela nad sebou opět zamyslet. Nejčastější témata k ,,sebezamyšlení“ jsou u mě úklid, učení a utrácení ( o tom bude právě řeč ).

25.8.2011 v 8:00 | Karma: 8,33 | Přečteno: 712x | Diskuse| Ostatní

Jitka Macková

Pokojík

Ležím si ve svém pokojíku přestavěného z obývacího pokoje a přemýšlím. Hlavním tématem jakéhosi přemýšlení v tomto prostředí u mě bývá často ,,nesmrtelnost chrousta“ to nepopírám, ale dneska uvažuji, jaké to bude až jednou ( zítra by bylo pozdě) budu mít prostor k ,,obývání“, který mi bude říkat pane a který bude zařízen od lustru až po poslední parketu podle mého gusta.

24.8.2011 v 23:00 | Karma: 5,77 | Přečteno: 832x | Diskuse| Osobní

Jitka Macková

Úskalí moderní komunikace

S mým přítelem momentálně komunikujeme přes skype. Můj přítel je totiž momentálně v zahraničí a můj přítel je taky ten, co přesně ví, že se stávám velmi nervózní v okamžiku, kdy nevím co s rukama.

24.8.2011 v 20:51 | Karma: 5,03 | Přečteno: 676x | Diskuse| Osobní

Jitka Macková

O čekání, parkování a cestování

Čekám. Čekám s očima vypoulenýma jako výr velký až mi zavolá bratr, který je teď bůhví kde, s bůhví kým, v bůhví jakém stavu. Nějaké kusé informace jsem sice dostala, když jsem ho na inkriminované místo dovezla, ale největší problém to stejně nevyřešilo.

23.8.2011 v 23:32 | Karma: 8,52 | Přečteno: 1132x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 663x
Mám ráda všechno překvapivé, nové a zajímavé ( dle mého přítele chorobná uchylka vše si osahat ). Dále svíčkouvou, pátky a cestování s nejasným cílem, jen tak se spacákem. Baví mě malovat a to čímkoliv na cokoliv. Nesnáším monotónní věci a situace.

Seznam rubrik